Prag

Sisådär yes, åkte till jobbet med attityd till att vara bäst, gick därifrån med attityd till att vilja sparka in skallen på ngn..

Men men, nu tar vi Prag för det var underbart och jag vill tillbaka, eller bara ha friheten att vara iväg. Men det kan juhe fixas på annat sätt, såsom charter. Anyway så bilade vi och det tog ca 12 timmar, underbart att inte ha körkort och tvingas bakom ratten så man kunde avnjuta turen med att konstant snarka utbrädd i baksätet. Väl framme vid middagstid ungefär, incheckning och sen var det dags för sightseeing (man går juhe aldrig vilse, klok som man är..) och en sjujävlars massa shopping. Mat och sen däcka utmattad på hotellet, det är tufft att strö en massa pengar omkring seij ;).

Dag 2 inleddes med den underbara hotell-buffe-frukosten, gott ashell, dagens mål var att hitta den gula marknade, kinesmarknaden med ett överflöd av billiga kopior man kan pruta ner rejält på.. Tyvärr gick inte sightseeingen så jävla bra och vi gick rent ut sagt vilse, det är juhe ett helvete att veta vilken tunnelbana man ska ta. Vart man ska av, vilken trappa man ska upp för osv.. Men men, tillbaka till centrum för att trösta våra nergångar med lite mer shopping. Sen var det att äta igen. Gud vad man käkade hela tdn, herre min skapare. Och drack, men gott var det i alla fall så det blir väl hårdbantning nu efter jul med alla andra medelsvenssons..

Julafton och den firades med masssms till nära och kära i Sweden, vill inte ens tänka på min mobilräkning nästa månad, men det är juhe absolut ett senare bekymmer som man i nuläget gott kan skjuta upp.. Efter sista turboshoppingen (eftersom affärerna stängde vid 16) så blev det såklart lite käk. Men att hitta en öppen resturang på julafton i Prag var bannemeij inte det lättaste kan jag säga, det fick bli en liten mysig kinaresturang med tillhörande kareoke hörna och fiskar i fönstrerna.. Gott som fan och donkie-glas hade dom med, men att sitta mitt emot pappa som åt ngn slags hel bläckfisk fick en att tappa aptiten rejält så man fick juhe fan slänga i seij maten innan det var chans att den skulle komma upp igen. Somnade innan 7 i pappas säng och kollade på Ronja Rövardotter dubbad på tyska. En annorlunda julafton rent ut sagt ^^.

Upp och hoppa, frulle utcheckning, lasta in kassar i bilen och iväg. Fatta att jag satt med den jävla feting MDP-pärmen och läste den under 12 timmar asså. Det var tungt, men nu har jag i alla fall gjort det. Nu är det bara projekt och företagandet kvar sen kan jag vara riktigt stolt över meij själv! Asså måste bara påpeka, ät aldrig maten på båten!! Så inihelvetes jävla äcklig, inget vegetariskt hade dom heller så jag fick äta av den oätliga kalla salladen, smakade waste och gamla sockar. Till och med den nerpissade 300kr-salladen i Rodos smakade bättre. För att citera pappa; maten i grundskolan har aldrig smakat så illa som detta. Och det var fan sant..

Underbara Majsert kom hem idag med, hon och Dempa joinade meij efter jobbet, vi tog en frappe, allt kändes bra. Skitsnacket var i full gång, målade i skolkatalogen och snackade ännu mer skit. Dom fick sina julklappar och jag fick en kalender, struktur, haha vadå en pik? Sen blev det hemkört till Åled och nu chillar jag som fan, glädjs åt att jag inte börjar förrän 13 imonn, jobbar 4 timmar och sen drar jag.


Jag och motter first day, finfina pepsodentleendet där med på ett hörn..


Då var det jul i luvan, höhö hö.. Podom pom pisch!


Cool jag är som står och smokar i T-land, tänkte på Majsert som fick vara nikkofri i 4 dar *snyft*


Måste bara få stoltsera med mina nya ögonstenar, skorna och väskan 2 die 4!!

Får slänga upp resten av bilderna på ansiktsboken, går fortare och palla ha ett uberlångt inlägg fullt med bilder så..
CYAH!

Kommentarer
Postat av: Erica

jag är död, skorna är ju fucking amaziiiiiing!!!

2008-12-26 @ 21:36:36
URL: http://eriiican.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0