doppa meij i vispgrädde och kalla meij överraskad

God morgon alla glada! Sitter hemma i Åled med en proppad påse nytvättade kläder redo i hallen, en kopp kaffe i handen och inget smink i fejjan. Snart blire årets första mc-ride in till staden och sen ska jag hämta upp mina fina nyklackade skor på eurostop. Livet är väl underbart ibland..

Jag är förkyld, sjuk och hostar i stort sett konstant. Jag misstänkert stark att jag fått en sväng av svininfluensan, men det är bara jag som har den misstanken tydligen. I alla fall så har jag legat och hostat i 4 nätter nu och typ fått en 4 timmars sömn/natt. Kul, not. Så istället för att ligga och plågas tills jag kankse till slut äntligen somnar så tänkte jag inatt att jag istället skulle göra ngt annat så jag inte enbart tänker på hostan. Så vad kommer Emma på att hon kan göra då? Jo Emma kommer på den mkt brighta ideén att möblera om rummet. Så fram till kl 4 imorse så möblerade jag om mitt rum hemma i Åled och nu ser det bättre ut än ever!

 Jag är omnämnd här på internet ska ni veta!, Detta utdraget finns att läsa på min pappas blogg, det är jag som är mellantösen om det skulle bli några missförstånd.. Ja, man kan jue nästan såga att jag är b-kändis. Höhö, nej nu blev det illa..

Det blir nog en kopp kaffe nu efter melodikrysset, sen ska jag köra in mellantösen till stan på hojen. Hon har vuxit rejält sista tiden, skrivit in sig på trafikskolan, skaffat ytterligare en tatuering och trivs med att sova i sitt gamla flickrum emellanåt. Tvättar och sköter bankärenden när hon är hemma.

Sa jag förresten att jag har sagt upp meij? Jag har sagt upp meij och bölade stora glädjetårar i tvåan i säkert en kvart innan jag kunde återgå till jobbet. Det va den bästa dagen på länge. Min sista arbetsdag är imonn, söndagen 9/8, 11.00-20.00 och alla som vill är välkomna att ta en sista titt på apan i buren.


Som min kära fader skrev; Kör så det ryker, du kan svalna sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0